Friday, September 23, 2011

SITUASI KAT TEMPAT KEJE..

macam-macam ragam kat tempat keje.. di antaranya adalah salah satu department yg selalu cari nahas dgn aku.. prghhh.. mentang-mentang la aku dah duk kat tingkat 10 (floor byk staff billing) berbanding floor 14 (floor product & services) korg nak buli aku ye.. aku rase eku tak patut dedahkan bnde nie tp saje je suke2 untuk share.. name person tak leh la aku nk sebut tp aku hanye boleh sebutkan nama department aje..

situasi dgn RTFM & dialong sy dgn RTFM..

situasi 1 :

..setelah selesai coching dgn QA..
ain : b0lh x bagi sy lbh mase.. sakit perut la.. nk gi tandas..
en QA : sy tak boleh bagi mase lame sgt..
..tp mase 2 QA bg la jugak lbh kurg 10 minit..
..melangkah ke meja RTFM lps kene QA utk isi RMC form..
en RTFM : awk buat apa kat sini pegi manual in skrg.. k0l tgh high..
..nak padam separuh dri tulisn atas RMC form..
en RTFM : pe awak tgu lg.. manual in cpt.. awk dgr x..
..tgu 15 minit berlalu tnpa satu k0l pn yg masuk..
..dlm ati (dah la sakit perut, b0d0 pnye RTFM, aku budk product bkn billing la)..

situasi 2 :

..tgh isi RMC form..
en RTFM : ape awk buat kat sini.. k0l tgh high..
ain : sy tgh rehat la encik..
..tgk reaksi en RTFM buat b0d0 jer..
..dlm hati (what the fish)..

situasi 3 :

nie situasi sy dgn TL lain.. bkn TL sy ye.. si TL nie pelik sikit.. selalui pakai cekak yang ade sesungut atau cekak yang ade beb0la kat atas kepale.. pelik2.. aku selalui panggil TL 2 TL sesungut..

..mase tgh dtg kat meje sy sndri si TL 2 tgk sy dgn mate yg terbeliak..
..sy pn terkejut..
en TL sesungut : awak tak bolh lebih PTO (mase rehat tambahan) lbh dri 15 minit..
ain : selalu b0leh jer.. sy pegi sembahyang..
..dlm ati (takkan nak sembahyang cepat2 dan kelang kabut k0t..)..
en TL sesungut : kalau nak ambik PTO tak boleh lebih dari 15 minit awak faham tak..
ain : selalu sy buat kat floor atas tak pe pun..
en TL sesungut : kat sini tak boleh..
..sambil tgk dalam buku catatan ade tulisan TL tu yang menyatakan aku tak boleh ambil PTO lebih dari 15 minit..
..dah le aku selalu bukak page 2 klu nak cari maklumat..
..dalam hati (ko tu lelaki boleh la sembahyang cepat2).. sakit jiwa dn raga melihatnya..
..tapi dah banyak kali aku ambil PTO lebih dari 15 minit sampai sekarang tak ade ape2 yang berlaku pn.. RTFM tak marah pun.. TL tu memang pelik (ish3)..

continue..

No comments:

Post a Comment