Monday, July 25, 2011

PEREMPUAN TAK PANDAI BACA PETA..??

ape pendapat korang bila ade orang kate yang perempuan nie tak pandai baca peta.. sampaikan ade buku baru yang keluar "kenapa lelaki tidak memahami wanita dan wanita tidak pandai membaca peta".. aku tak la baca buku tu dan hanya lihat tajuknya saje.. bagi pendapat kau sendiri aku pandai membaca peta.. sewaktu aku keje kat menara KL dulu aku hampir menguasai peta seluruh KL.. mana taknya, selalu sahaja aku ditanya mana letaknya tempat menarik di sekitar KL aleh tourist yang datang.. aku minat peta tapi aku tak minat pelajaran geografi.. berdasarkan momori ingatan aku lebih tertumpu pada jln2 yg pernah aku lalui walaupun first time.. sebenarye orang laki nie main agak je.. kalau sesat mulelah buat belagak.. lps tu cakap "sebenarnye tau tempat ni tapi lupelah".. tapi kelemahan aku bile aku bawak kete.. mesti aku tak dapat cari jalan aku sendiri.. maklumlah, aku suke fokus pada pemanduan.. rasenye kalau nak bersiar-siar sekitar KL bolehlah bagi aku bawak kete.. conform aku akan bawak korang jalan2 sampai penat (sebenarnye sesat).. bile bawak kete susah nak fokus.. mane nak tengok pete dan mane nak tgk jalan lagi.. kenelah ade orang alert kat sebelah aku.. tapi kalau jalan yang aku dah tau aku memang pro.. tak payah lagi baca sign board..

p/s : resenye nak beli la buku yg tajuknya "kenapa lelaki tidak memahami wanita dan wanita tidak pandai membaca peta"..

No comments:

Post a Comment