Sunday, February 13, 2011

FIRST TIME DATANG TRAINING DI KOLEJ TM..

pada hari tu aku datang lambat.. pakwe aku yg hantar.. die yg berie nak anta aku..
tapi lambat la pulak.. die bawak aku naik moto ari 2.. sebelum nie aku tak penah naik moto dengan die.. rase pelik pun ade gak..
oleh sebab kami dah sesat lalu die pun tanye kat polis kat ne pulapor..

si die: bang, kat ne polapor??
abg polis: kat depan sane tu ha..
aku: buat pe lak nak gi pulapor, kan nak gi kolej TM..
si die: ha..??
(pe la, aku cakap kolej TM dekat dengan pulapor.. bukan kat pulapor..)

lepas 2 barilah aku nampak sign board TM..
sesudah sampai aku tanye pak gurd mane blok P..

pak gurd: sane blok p, depan nie blok utk pendaftaran pelajar, depan sane hostel.. adik boleh lalu jalan tengah, belakang nie atau hujung ke blok p..
aku: terima kasih ye..
(aku tanye blok P je tadi.. pak gurd 2 bagi tau lebih-lebih pulak.. dah le lambat nie)

aku pun carilah kelas R11A.. jenuh jugak nak cari.. tangge nak naik atas pun aku tak jumpe.. so aku naiklah tangge yg hujung sekali.. nampak menyeramkan laluan 2 macam cite 'ju on' pulak..
aku tanye la lagi kat tukang sapu mane kelas R11A.. tukang sapu 2 pun tak tau gak..
pe la selame nie sapu sampah tak tengok kelas ke..?? (tak pasal pulak aku rase marah dengan tukang sapu tu)..

ha.. aku jumpe pun kelas yang dicari.. perghh.. pintu plk buat hal.. tak leh nak bukak.. bersusah payah aku n cikgu hajar membuke pintu 2 barulah dapat.. kelas tak cukup kerusi pulak..
aku terpakse la keluar cari kerusi n kongsi pc dengan kak rosmawati.. tak sempat seminit aku duduk cikgu hajar cakap..

cikgu hajar: kelas..!! bolehlah gi breakfast jap..
kelas: yeeeaaaa...
aku: ha..!!!???
(aku baru nak duduk..)


(tamat 1 day training)

No comments:

Post a Comment