Friday, October 12, 2012

ASSALAMMUALAIKUM CINTA..


Perkhawinan itu suatu yang amat indah. Bila melihat pada usia ku yang kurasakan masih muda aku rasakan belum sampai masanya aku berkawin. Tapi di satu sudut sisi yang lain aku mahukannya. Nak2 lagi bila tengok orang berkawin dan rakan-rakan ku yang sebaya sudah mendirikan rumah tangga. Tapi itu bukan mudah. Bukan senang untuk menjadi isteri mithali. Aku harus menjaga seluruh keperibadianku agar bakalsuamiku tidak tejerumus ke dalam api neraka atas dosa-dosa yang aku lakukan.
Bukan mudah juga untuk seseorang lelaki itu untuk berkawin. Dia harus bersedia untuk menjadi ketua keluarga dan imam ke pada aku dan anak-anak aku nanti. Dia juga bakal memukul beban atas dosa-dosa seorang isteri.
Aku tahu bila tiba masanya jodohku akan sampai juga. Aku adalah tulang rusukmu yang hilang dan akan kembali pada mu wahai jodohku.


1 comment:

  1. Waalaikumsalam cinta...

    Cinta itu diturunkan kepada perempuan untuk dia bahagia, diturunkan kepada lelaki untuk dia bahagia. Itu yang aku fahami dengan sesungguhnya. Apabila cinta yang di turunkan kepada perempuan itu hanya menjadi derita, cinta yang diturunkan kepada lelaki itu menjadi duka. Aku mula bertanya kenapa.
    Mungkin dengan aku melihat cinta itu hanyalah sebagai satu alat ujian yang di turunkan tuhan untuk hamba-hambaNya, maka aku bisa mendepani persoalan cinta dengan minda terbuka dan bersedia agar lulus ujian. Yang pasti,jodoh itu akan datang juga.

    ReplyDelete