Tuesday, April 3, 2012

KAKI WAYANG..


JANGAN PANDANG-PANDANG..

hari ni tengok cerita jangan pandang-pandang dekat midvelly. Best la jugak cerite ni. Zizan paling lawak dan bersahaja. Mungkin hantunye agak tak logik tapi macam tu la hantu yang lawak kan. Sebenarnye aku ni penakut nak tengok cerite mcam ni tapi aku tengok jugak. Kadang-kadang iklan cerite hantu pun aku takut tengok. Tapi aku masih ingat pesan arwah mama aku "takut hanya pada Allah". Biase la dulu rumah aku kat hutan. Jadi agak takut nak pergi dapur atau tandas.

***

Teringat pulak cerite aku pernah kene histeria 2 tahun lepas. Lepas balik kerje malam aku bukak pintu rumah dan nampak makhluk tu. Sebelum ni pun aku dah pernah nampak kelibatnye tapi aku diamkan je. Mase tu aku sewe kat damansara (pelangi damansara). Mulenye aku tak boleh nak bukak pintu rumah padahal aku dah masukkan kunci dan dah dengar macam tombol pintu terbukak. Aku pulas tombol pintu tapi tak boleh pulak sampai la aku call ex-bf aku mase tu tolong bukakan. Lepas aku selawat tetibe boleh bukak dan aku pun nampak .... adoyai. Malas nak cerite. Takot pulak rase. Aku takut dan lari menangis dalam bilik dan call lagi ex-bf aku. Tak tau la aku rase macam tak sedar sehinggalah aku sedar yg aku ade kat rumah nenek aku. Aku rase penat sangat mase tu dan tekak sakit sangat. Ex-bf  aku cakap aku menangis 7 jam aku menangis tanpa henti. Aku pun tak sedar yang aku menangis lame sangat macam tu. Ex-bf aku call kakak dan abg ipar aku dan bawak aku balik ke kampung sebab nenek aku pandai merawat orang yang kene histeria. Lebam-lebam badan aku sebab aku melawan dan nak larikan diri ke hutan. Sebab tu orang yang tengok hantu dalam cerite dan dalam realiti tak same..

***

Untuk cerite jangan pandang-pandang aku bagi 4/5 bintang. Best la jugak. Lepas ni nak tengok cerite spaceship. Macam best je cerite tu. Sape la yang nak belanje aku tengok cerite ni. Hehe.

No comments:

Post a Comment