Saturday, July 23, 2011

BURGER TOMATO


aku masih ingat lagi zaman kecilku.. petang2 hari aku selalu beli burger.. kedainye tak jauh dari rumah.. selalu aku dan alongku berbasikal untuk beli burger.. gerai burger itu dipanggil 'burger ahai' kerana nama panggilan pemilik burger itu 'Ahai'.. mase tu harge burger murah je.. burger daging RM1 dan burger ayam RM1.20.. family aku selalu pesan burger ayam.. sebab tu mase kecilku aku telah menguasai sifir 12.. aku selalu kire 12x4=48 / RM4.80.. dan bile banyak beli lagi banyakla aku kire.. mase tu kami masih budak2 lagi.. so tak makan pedas.. mase tu mak dan abah aku pesan buger yg pedas manakala aku dan alongku pesan buger yg tak pedas.. s0, setelah sampai ke gerai burger ahai aku beritahu pada along untuk beli burger ayam 2 pedas dan 2 buger ayam tomato.. dengan penuh keyakinan beserta suara yang lantang lalu alongku beritahu pada penjual burger itu "2 burger ayam pedas dan 2 burger tomato".. betapa peliknya disertakan dengan gelak tawa apabila alongku nak beli burger tomato.. burger tomato tu.. lalu penjual burger tu menjawab.. "kami tak jual burger tomato dik".. sebenarnya yang along ku maksudkan burger ayam tak pedas atau burger ayam sos tomato.. lepas kejadian tu alongku jarang kelihatan untuk membeli burger.. malu gamaknya.. aku yang selalu rajin beli burger.. sampai hari ini aku masih suke makan burger.. kalau nak dibandingkan dengan harge burger dulu dengan sekarang jauh bezenya..

p/s : burger ahai tu sedap tau.. sampai sekarang si ahai tu masih jual burger..


No comments:

Post a Comment