Friday, July 22, 2011

AKU DAH CONVO..


...minggu lepas 17/7/2011 adalah hari yg paling bermakna dalam hidup aku.. kini aku menjadi seorang graduan lepasan diploma hospitality and tourism management di management & science university (msu).. hari tu aku rase segala yg aku lakukan mase belaja dulu berbal0i.. hari tu perasaan aku berdebar-debar sangat.. ye la kan.. pe yg aku sangat takutkan yg aku nanti akan terjatuh or topi aku akan terjatuh mase ambik sijil atas pentas.. tapi Alhamdulillah semua selamat.. langkah aku mulakan ketika menjejakkan kai ke atas pentas dengan penuh berhati-hati.. dengan senyuman yg terukir di wajah untuk aku sentiasa kelihatan ceria...


mase belaja dulu aku bersusah payah.. buat assignment.. berjage mlm.. pulun-pulun study untuk exam.. tapi yg study tu kadang-kadang ade gak aku main-main..
rasenye mase belaja dulu byk kali aku berpindah randah.. antare tempat-tempat yang penah aku tinggal :
1. Puncak alam..
2. brunsfield..
3. Agora (asrama puteri atas pejabat 99)..
4. Agora (asrama puteri atas kedai dobi agora)..
5. Taman Tadisma (rumah N0 10)..

ade bende yg aku buat mase aku study dulu yang tak ramai orang tau.. (bukan bende tak senonoh tau)..

ingat lagi bile buat assignment sampai tak tid0 malam.. tumpang umah kawan.. lepak-lepak study.. paling fames tempat lepak kat extreme park (buger king dan kfc).. tempat mkn tengah ari paling best kat ali corner.. waktu mlm plk slalu mkn kat restoren pakcik mamee.. klu rajin jln beli bugar penyek-penyek kat taman tadisma atau buger kukus kat sebelah giant..

kalau tension-tension plk kar0k kat PAS (plaza alam sentral)..

balik kampung plk kalau aku tak naik kat stesyen bas klang aku akan naik bas kat seksyen 17.. paling payah aku kene pegi pudu untuk naik bas balik kampung.. kalau ke pudu aku kene naik teksi pergi komuter batu 3, lepas tu naik komuter pergi bank negare, lepas tu jalan plk ke star lrt bandaraya dan akhir skali barulah sampai kat plaza rakyat (puduraya).. kalau ke klang aku tumpang kawan aku or kalau ke seksyen 17 aku naik teksi or due kali naik bas je..

rumah sewe aku kat tadisma tu sume budak kolej PTPL.. aku je sorang budak msu yang tercampak kat situ.. s0 bile final aku selalu mintak kawan2 aku study same kat umah aku.. jike kawan-kawan tak dapat nak temankan aku mintak bf aku temankan aku study.. aku akan ajak die lepak sampai die bosan dan mengant0k temankan aku study sampai pagi..

ribuan terime kasih aku ucapkan pade kawan2, lecture2, mentor, bf dan family aku yang banyak beri sokongan, dorongan dan banyak bantu aku dulu semase aku study..

abah.. terime kasih yang tak terhingge sebab sanggup susah payah keluarkan duit dan anta angah study.. adik.. terime kasih sebab memahami angah yang nak belaja jauh (tak la jauh sangat).. kpd kakak aku.. sedih gak terpakse tinggalkan adik aku walaupun pade ketike itu aku baru kehilangan arwah mama aku..



1 comment: