Friday, March 4, 2011

CAHAYA


korang penah tengok tak cite nie?? msti ramai tak penah tengok kan.. sebab cite nie cite ind0n.. tajuknye "cahaya".. aku suke sanngat teng0k cite nie.. tapi x semua epis0d aku tengok sebab umah sewe aku nie xde tv.. cite nie disiarkan kat astro jam 3 petang setiap hari isnin sampai hari jumaat.. aku suke tengok cite nie sangat sebab aku tengok watak hero dalam cite nie yang bernama satria.. satria nie cinta sangat pada cahaya.. banyak sangat yang dia lakukan untuk mendapatkan cahaya.. cahaya nie tak cinta sangat pada satria sebab cahaya lebih cintakan raka.. tapi akhirnye cahaya jatuh cinta juga pada satria sebab satria sanggup buat ape saje untuk cahaya.. akhirnya mereka berkhawin.. tapi cinta satria dan cahaya dihalang oleh keluarga satria.. akhirnya atas sebab keluarga satria, cahaya sanggup berpisah dengan satria.. satria sangat cintakan cahaya.. walaupun satria dah kawin lain tapi tetap sayang sangat pada cahaya iaitu bekas isterinya.. dalam cite nie aku tengok macam mana keikhlasan seorang lalaki yang terlalu mencintai perempuan tu walaupun cahaya tidak mempunyai sebelah kaki akibat penyakit..

*****

aku nie minat gak la cite ind0n.. tapi bukan semue.. sekarang nie ade lagi ke lelaki yang menyintai perempuan macam tu? sanggup berkorban jiwa dan raga..

kalau tengok cite2 indon nie msti byk persamaan.. sume cite cam same je:

1) mesti dowrg nak rebut harta..
2) si miskin bercinta dengan si kaya..
3) anak yang terpisah mase kecik lepas tu jumpe balik mak bapak dowrg..
4) kalau cinte tu bersegi-segi (dua lelaki or lebih minat kat p0mpuan tu)..
5) kalau ade watak yang mati mesti ade muke yang same or watak tu hilang ingatan..
6) mesti ade watak jahat yang tersangatlah jahat..
7) hero or heroin nye mesti ade mengidap penyakit..


p/s: rupenye dowrg berdue nie dah jadi suami isteri yang sah (dah kawin pun).. patutlah dowrg sangat mesra walaupun dalam cite.. (sebab dah jadi suami isteri)..

No comments:

Post a Comment